~Jom Cuti Fans~

~KoTa KiNaBalu~

Sunday, August 2, 2009

Tahun lepas aku ker Kota Kinabalu Sabah..nie first time aku naik kapal terbang..umur dah 26 tapi aku baru pertama kali naik kapal terbang..aku naik Air Asia..best gak..bertolak dari Penang Airport pagi..sampai Sabah dlm tgh ari mcm tu..masa sampai jer aku n family mkn dulu kat KFC Airport..punya la tk sedap Kfc Sabah..aku tk tau napa tk sama langsung mcm Kfc tempat lain..lain sangat rasa dia..tapi sebab lapar belasah jer makan..

Kami stay kat Promenade Hotel n Apartment..my dad amik Apartment..apartment tu besar..cantik la jugak..mula-mula aku ingat mcm buruk rupanya cantik..baru lagi..turun bawah ader Mc'Donald..apalagi mlm jer aku ngan adik-adik turun makan Mc'Donald.kebetulan apartment kami tingkat 3..

Bilik ader 2 katil besar..toilet pun cantik..sampai jer kitaorg rehat,tido jap,mandi n kuar mkn malam..yg bestnya kul 6 dah senja..kitaorang mkn kat gerai depan laut dekat ngan Promenade Apartment nie..Nah!ikan siakap tiga rasa, udang n sotong goreng tepung, kailan ikan masin n telur dadar..air pulak aku order fresh orange..aku tgk ader saiz kecik n besar gelas dia..aku n adik order 2 fresh orange gelas besar..sampai jer masing-masing terdiam tgk fresh orange kami..tau napa?gelas dah mcm 'jag'..besar gila..mana nk abis minum..dah la order 2..apalagi nasib ader adik laki aku n my dad sudi abiskan air tu..baru aku tau lain tempat lain style..tapi lauk-pauk mmg sedap..

Esok pulak pas mkn pagi n tgh ari kami ker Pasar Kraftangan..penuh gila 'Pearl'..asli ader tk asli pun ader..pandai-pandai tanya la..tawar menawar pun boleh..sempat gak la aku beli keychain bentuk gitar..cantik..murah pun murah..aku tk minat sgt Pearl nie..aku beli apa aku minat jer..tapi aku terlupa nak beli Kek Lapis..aku suka sgt kek lapis..

Pastu destinasi kami seterusnya ke Zoo Kok Lawi klu tk silap..not bad la..cuma binatang sume tdo kot..yg ader dok wat aksi mcm biasa la org utan n gajah..harimau tdo..ular pun tdo..byk binatang tdo kot..panas tkyah kata la..zoo nie pulak jauh sgt dari apartment kami..kami guna Tour Guide..baik abang yg antar kami nie..ramah pun ramah..

Last day kami bertolak ker airport kul 5.30pg ..awal gila ader kat airport..bgn tk yah kata la..aku 3.30 pagi dah bangun mandi..sampai airport ramai lagi ader kat sana..berlepas dari sana dlm kul 6 lebih la..aku pun tk ingat..sampai Penang kami ker Queensbay Mall..saja jalan kat sana sblm balik Kedah..

Tu lah perjalanan kami sekeluarga ker sana..nie aku post kan Promenade Apartment..


*
view luar Promenade Hotel and Apartment*



*
view dalam bilik untuk Family Suite*



0 comments: